Jumaat, 20 September 2013

Kedai Kek dan Roti Warisan Shamil di Kosmo..

Assalamualaikum semua pengunjung blog saya..saya harap kita semua dibawah rahmat yang Maha Esa..

Hari ni tak kemana2 sebab sibuk dengan urusan didapur..stok roti di kedai saya pun dah habis..kalau tak.. ada roti pizza yang saya ambil dari perniagaan sepupu dan ibu saudara saya yang memiliki premis membuat kek dan roti iaitu Kedai Roti dan Kek Warisan Shamil untuk saya jual di kedai..tapi sudah habis dijual..
Untuk elak pelanggan yang datang selalumengeteh dan mengopi hampa kerana cuma minum saje..maklum la di kedai saya bila waktu petang ada pelanggan yg datang just minum2 petang dan makan ringan2 macam roti atau kueh..minum petang la kata..saya terpaksa la buat roti sendiri..saya buat roti manis inti kaya hari ni..bidan terjun pulak ye.
Saya cuma buat untuk satu adunan sehari..dapat la dalam 20 biji..habis untuk hari ini..alhamdulillah..

Eh..tapi entry kali ni nk kongsi cerita pasal kedai sepupu  Pn Rohaya dan ibu saudara Pn Shamshon atau lebih mesra saya panggil Kak Aya dan Mak Ndak pemilik Kedai kek dan roti warisan shamil.Cerita beliau dan perniagaan beliau sudah keluar kat surat khabar metro 17 hb Sept lepas..Saya tumpang seronok dengan pencapaian beliau..sekaligus jadi sumber inspirasi saya dalam perniagaan..Saya memang suka keadaan premis beliau..ceria dan semestinya kebersihan adalah perkara utama beliau dalam mengurus perniagaan beliau walaupun masih banyak yang perlu di tambah..tpi biasalah beliau pun baru memulakan perniagaan..bak kata pepatah sikit sikit lama lama jadi bukit..Insyaallah ya Kak Aya..
Kek dan roti hasil tangan beliau pun memang sedap dan kreatif belaka..Beliau memang suka menghadirkan diri ke bengkel2 pembuatan kek dan roti untuk menambah ilmu beliau.
Jom kita tengok petikan cerita beliau...







Semoga lebih success...Doakan untuk saya juga ya...

2 ulasan:

Wonderful Life with Mary Kay berkata...

Ya.. moga peeniagaan farah lebih maju. InshaAllah. Seronok tgk org nerniaga sendiri ni. Masyukk kkalaudgn usaha yg berterusan.

Unknown berkata...

liza yati:
tima ksh sudi bca blog farah yg tidak seberapa ni..insyaallah moga2 unt kita semua diberi keberkatannya...alhamdulillah rezeki unt teruskn khidupn skeluarga,liza..