Sabtu, 21 September 2013

Ceritaku: Wall paper atau kertas dinding penyeri ruang rumah..

Assalamualaikum pada semua yang sudi membaca catatan kali ini..
Hari ini hari yang seperti hari2 yang kemarin..tetap sibuk diruangan dapur merah seroja cafe ku..
Ruangan sumber rezeki kami sekeluarga.Syukur pada Allah swt kerana apa yg kami miliki..
Walaupun hakikatnya saya sering terdetik di dalam hati tentang apa yang dimiliki orang lain yang tidak saya miliki..tetapi saya terlupa bahawanya apa yang saya miliki pula tiada pada mereka..Itu adil namanya kan..
Alhamdulillah dgn apa yg ada..dan jangan pernah putus asa untuk memiliki apa yang kita kehendaki..
Asalkan halal dan diberkati..

Minum petang saya brsama suami hari ini banyak coleteh tentang kediaman kami yang baru didiami ni..masih kosong..masih belum hilang bau cat nya..nmahu menghias seindah dan sesuai dgn kehendak kita..ye lah sudah bertungkus lumus untuk dapatkan teduhan yang selesa untuk anak2 dan sanak saudara yang datang berkunjung..mahu jugak mata ini sedap memandang kediaman kita yang dihias cantik kan..mesti anda jugak berkeinginan seperti saya kan..saya dan suami tidak mahu tergesa2 untuk penuh kan kediaman kami..kami survey2 dulu konsep dan material yang nk di isi di teduhan kasih ni..Tapi saya dan suami ada sedikit clash bab hias rumah..suami mahukan konsep moden n simple..saya pula minat ada sedikit sentuhan kedesaan inggeris..macam mana tu..kata di ambil..saya ambil ruang dapur kering,laundry,toilet,bilik pakaian,bilik anak dan garden..suami pulak ambil ruang tamu 1 dan 2 dan bilik tidur utama..adil kan..

Tadi saya ada terdengar suami saya bertanya pada seorang pelanggan cafe kami yang memang ada kedai untuk renovate rumah,buat kabinet dapur dan sebagainya..kalau saya nak kabinetdapur saya kayu tapi cat putih berapa sekaki..Emmm..putih..kabinet dapur..faham jgk suami saya tentang selera saya..tp suami pesan jgn over sgt hiasannya..haha..terima kasih sebab boleh bertolak ansur dlm segala hal..

Lepas tu masuk pula bab wall paper..saya belum ada pengalaman tentang penggunaan wall paper ni..so saya pun cari kat google..memang menyerlah seri ruang rumah kita kalau tepat pilihannya..Motif2 yang berkait rapat dgn kehidupan kita dan warna2 yang lembut sudah tentu menarik mempersonakan kediaman kita..Bila kediaman kita menepati citarasa kita tak perlu keluar mencari ketenangan di luar lagi..penat berkerja bila sampai dirumah ah!..hilang rasa letih dan lenguh di belai dan diurut dgn ketenangan dirumah sendiri kan..
Sebenarnya kita boleh mencipta suasana yang kita ingin kan di rumh sendiri biarpun sekadar illusi optik kita kt dinding kan..
Jom tengok contoh2 wall paper yang saya dapat..mungkin boleh dijadikan rujukan..
                 
     
              dibawah ini contoh unt wall paper yang datang dalam 2 keping unt satu set..ukuran 2x5 kaki..





dibawah ini pula contoh wall paper kat bilik tidur










dibawah ini pula contoh untuk ruang tamu



Cantik kan..moga2 dengan pengkongsian saya untuk cacatan kali ini dapat dimanfaat kn oleh semua...
salam ukhwah 



2 ulasan:

Maria Firdz berkata...

Cantik2nya designnya...

Unknown berkata...

mmg cntik kn..bnyk lgi yg kita bole search kt google ni kn..