Ahad, 30 Jun 2013

Mencari kekayaan dengan Surah Al Waqiah..AgungNya KuasaMu Ya Allah...

Surah Al Waqiah dan khasiatnya untuk kekayaan..

Salam ukhwah dari saya..
Kali ini saya mahu berkongsi satu pengalaman saya tentang kebesaran 
ayat2 dalam kitab suci Al Quran..
Alhamdulillah semasa saya rasa di uji oleh Allah..
Pintu hati saya dilorongkan untuk mengamalkan ayat ini..
Asalkan kita sebagai MakhlukNya teruskan usaha dan tawakal..
Insyaallah berhasil..
Ayat ini saya baca selepas solat waktu..
Insyaallah walaupun baru beberapa kali membacanya saya dapat rasakan perubahan..



Sabda Rasulullah SAW..surah ini umpama surah kekayaan..

Surah ini surah yang ke 56 dalam Kitab suci Al Quran
Juzuk yang ke 27 dan mempunyai 96 ayat yang memberi maksud tentang Kiamat.

Khasiat dan kelebihan membaca surah ini :

1.Dibaca setiap malam sebanyak 1x akan dijauhkan dari kemiskinan selamanya.
2.Dibaca sebanyak 14x selepas solat Asar akan memperolehi kekayaan yang melimpah ruah.
3.Dibaca disisi orang nazak akan dipermudahkan rohnya meninggalkan jasad.
4.Dibaca disisi orang sakit akan diringankan kesakitannya.
5.Dibaca disisi orang mahu bersalin maka dipermudahkan proses melahirkan.

Itulah diantara kelebihan yang saya ketahui dari Surah ini untuk saya kongsi bersama..








Insyaallah dengan Kekuasaan Nya mendapat apa yang kita hajati..
Marilah kita amalkan..
Setakat ini dahulu perkongsian saya untuk catatan kali ini..
                           ...MANJADDA WAJADDA..SIAPA BERUSAHA PASTI BERJAYA...

Tiada ulasan: