Selasa, 16 Julai 2013

Amanah Ikhtiar Malaysia...Rabuku setiap minggu..

aktivitiku setiap hari rabu..

Salam Ramadan unt semua..rindunya nk post entry kt blog...tp apakan daya..kesibukkan di bulan yg Mulia ni membataskan kegemaranku..maklumlah aku mencari rezeki dengan berniaga..habis berniaga letih terasa seluruh anggota..urat sarap rasa nk terbelit2..tp alhamdulillah rezeki Allah..aku sgt2 bersyukur..selesai menjalankan tanggungjwab ku pada yg Maha Esa..mata terus terlelap..Tapi hari ini alhamdulillah ada sedikit kesempatan sebelum aku menjalan aktiviti setiap hari Rabu ku...
Setiap Rabu dan setiap minggu..aktivitiku menghadiri mesyuarat pusat Amanah Ikhtiar Malaysia di tempatku..sudah 4 tahun aku bersama 60 sahabat2 ku yang lain dalam mesyuarat ini..dlm mesyuarat tu nanti kami akan membaca al quran sebagai permulaan majlis...selepas itu ikrar sahabat dan seterusnya agenda2 yg lain..seperti kehadiran..kutipan bayar balik..bacaan minit mesyuarat yg lalu dan pelgabai lagi agenda yg lain...
Oh ya..lupa pula aku nk terangkn fungsi aku sebagai sahabat Amanah Ikhtiar Malaysia ni..Sebenarnya agensi ni NGO dibawah naungan kerajaan unt menyalurkan pembiayaan modal unt kaum wanita sebagai permulaan dan modal tambahan unt projek yg di jalankan kaum wanita..sebagai satu cara kerajaan nak lahirkan usahawanita di negara kita ni..bayar balik dlm jumlah yg di ijab qabul setiap minggu mudah je..
Alhamdulillah..aku dapat faedah2nya..asalkan kita gunakan modal itu dgn sempurna..
OK lah masa pn dah org puteh kata time up..kena bersiap2 dah unt ke sana..

Ini antara ikrar sahabat sepertiku dlm amanah ikhtiar malaysia yg menjadi semangat untukku..
sebabnya dah ramai sahabat2 dlm Amanah Ikhtiar ni yg dah berjaya..walaupun terpaksa mengharungi kesusahan dahulu..biasalah kn nk senang bukan perkara yg mudah..

1.adalah menjadi tanggungjawab kami kpd Allah unt berikhtiar mencari rezeki.
2.membantu ahli kumpulan dan pusat apabila mereka dalam kesesakkan.
3.menggunakan keuntungan pembiayaan unt mengeluarkan keluarga daripada kemiskinan.
4.menggalakkan anak2 terus bersekolah dan membayar balik pembiayaan setiap minggu.
5.Allah menjadi saksi apa yang kami lafaz dan lakukan..

Maaflah kali ni tak ade gambarnya nyee..hihi...Daaaa...

Tiada ulasan: