Isnin, 8 April 2013

Lidah lebih tajam dari belati...



LIDAH MAMPU MEROBEK HATI...





Salam Kerinduan unt pelawat2 blogku...
Kali ni aku catatkn tentang lidah..lidah manusia mampu mengalirkn air mata wlaupn lukanya tidak brdarah..lebih hebat dari pisau..tajam nya pisau walaupn lukanya nmpak brdarah tp blum pn buat kita mengalirkn air mata kan..aku percaya semua di kalangan kita prnh mengalami seperti yg aku alami ni kan...
kadang2 kita terlalu mengabaikan perasaan org lain apabila bertutur terutama sekali apabila kita dlm keadaan marah..kdg2 kita anggap itu hanya lawak jenaka sedang kan orang itu tersentuh perasaannya senang cakap berkecil hati..
Aku berkecil hati kerana seolah2 aku tidak dihargai..sedangkn aku menganjungi..
biar pun telah berlalu namun di dlm hati ini masih bersisa kelukaan..mungkin dia tidak langsung tidak peduli..
kadang2 aku trfikir...kenapa kita sanggup mnuturkn perkataan yg menyakitkn unt org yg kita syangi sedangkn dgn orang lain kita mampu brmanis muka...
ya..itulah ketidaksempurnaan nya walaupun dia org yg kita sayang...
tetapi bagi aku insan biasa trlalu suakt unt membasuh sisa2 kelukaan itu...
aku tidak berdendam jauh sekali memusuhi dlm diam...cuma masih tidak boleh melupakan..
siapa aku unt membalas..aku maafkn kekhilafannya...kerana aku tahu aku jga insan tidak sempurna..mungkin juga kekhilafan aku trjadinya sebegini...untuk kembalikan kekuatan hati ini..aku gunakan pepatah lama..
"buang yang keruh..ambil yg jernih"...
Bagi yg prnh mengalami situasi seperti aku..cubalah..cubalah unt mengerti..tidak semua insan di dunia ini sempurna.....
Untuk catatan kali ini aku berhenti di sini dulu..mata sudah memberi isyarat masanya unt istirehat sudah sampai....Take care unt pelawat2 ku...

Tiada ulasan: