Ahad, 23 Februari 2014

MY SWEET GARDEN ADA PASU TENGGEK

Hi uols semua..harap tu semua yg ziarah entry ku kali ini di limpahi dgn kejayaan dan keberkatan..malam2 mcmni masih teringat pokok2 bunga di garden ku..adehh..mmg parah weh!..tp semua tu la yg buat hatiku tenang..yg membuat ku sabar menunggu hasil2nya..hari2 aku bisik pd anak angkat ku...bloom...bloom..lagak mcm baca mentera plk..Jom la nk kongsi pasu tenggek yg ada kt garden aku yg tk berapa garden sgt tu..aku tiru ideal garden mem saleh kat akaun pinterest..cantik sgt deco garden mem saleh ni kan..mem saleh tk tahu..mem salih tu org putih laaaa..Jom la melawat pasu tenggek ku..

1.Gambar kt bwh ni masa ari pertama ku hasilkan pasu tenggek tu..masih belom ramai anak2 angkat ku..saja2 aku letakkan penjaga untuk anak2 angkat ku si japanese rose..burung batu yg bertenggek jgk tu aku culik kt kedai brg hiasan inggeris romantika dgn sebanyak harga RM 6 seekooorrr...tunai!..hehe..ni sbb tgok garden aku kt FB si Farah Shukri..cantik tau garden dia..


2.Gambar kt bwh ni pula aku amik masa umur anak2 angkat ku dh mula meriah tp meriah daun seinat aku dlm 2 minggu..daun nya nalla punya besar tau..mcm nk buat ulam pun ada...ngeeee geramnye!



3.Gambar ni pulak umor budak2 jepun ni dlm 3 minggu lebih..masih malu2 jgk nk keluarkn bunga tau..nk kena kasi ceramah gamaknya..ade la 2-3 kuntum yg dengar cakap mak puan ni..sabaaaaarrr je laaa..



ok..nak kongsi jugak cara buat pasu tenggek ni..
Bahannya:
1.1 btg kayu..kayu mop bole..kayu penyapu bole jgk la..
2.5 biji pasu sama saiz
Cara2nya:
tebuk kesemua bhgn bwh pasu kasi luas sikit pastu masukkan btg mop tadi..pastu senget2kn kedudukan pastu jadi mcm dlm gambar tu..pastu isikan tanah..pasu yg bwh skli tu tenggekkan kt tanah pasu yg lbh besar dgn cucukkn btg mop tadi pada tanah dlm pasu tu....rujuk la pada gambar diatas..pastu hiasla dgn burung tenggek tu atau apa yg anda suka..

SELAMAT MENCUBA!

Tiada ulasan: