Isnin, 26 Ogos 2013

percutian ke Haatyai..

Haatyai..prtama kali ku jejaki..

Hai semua yg menjengok ke blog saya ni..
hari ni hati ini tiba2 terasa rindu pada kenangan2 waktu saya dan keluarga bercuti..
setiap tahun diawal atau dihujung tahun saya dan suami akan bercuti bersama anak2..
tak kisah dekat atau jauh lokasinya asalkan ada rezeki untuk anak merasa nikmat melihat tempat orang..tambahan pula anak saya yang sulong memang gemar dgn aktiviti ni..

kali ni saya nk berkongsi cerita saya ke Haatyai,Thailand..
kami kesana selama 2 hari 1 mlm sahaja kerana waktu tu ada hal yg lebih mustahak menuntut kami pulang dgn segera..tapi tak mengapa asalkan anak2 dapat juga merasa keseronokkan sudah memadai bagi saya dan suami..
saat yg paling seronok bagi saya saat saya dan suami membeli belah di bandar ini..itu dah semestinya unt kaum wanita kaaann...hihi..dan semasa menaiki kenderaan tuk tuk..lori kecil tpi sound sistem yg canggih siap ada lcd fletscreen lgi!..haha..comel sgttt!!..anak saya yg bongsu sampai terlentok dgr muzik apatah lgi sambil menikmati suasana malamnya..sampai tak mahu turun dari kenderaan tu bila sudah sampai ke hotel..terpaksa la suami tambahkan satu pusingan trip lagi sampai si aien tertido kt atas tut tut tu baru lah perlahan2 angkat dia naik ke bilik..hai..aien..aien..satu trip mengambil masa dalam 1 jam pergi dan balik dgn bayaran dlm ringgit malaysia lebih kurang RM15 unt satu tut tut..



Masakan di sini kebanyakkan masakan berasakan makanan laut..tengok ni apa yg jadi menu makan malam kami malam tu..manis sgt udang ni..fresh lagi..harga unt seekor udang yg besar RM 30 dan yg kecil RM 20 bersama nasi putih dan air tebu..udang ni digoreng panas2 tau..sedaaapppnyee..teringin lagi..



ni time saya dan suami window shooping barang2 kt sana..giler window shopping saje..shooping laaa..haha..beriban jgk habis unt 4 beranak kami..baju..kasut dan mcm2 lgi..suami saya pulak mmg jenis gila shopping jgk tambahan pulak baju unt puteri2 kami tu..semuanye cute2..



Eh...sempat lagi anak saya berposing depan kaunter lobi hotel..dgn papa pula mmg suka melayan kerenah anak2..

                                time ni kami dh check out unt balik..hujan je..sejuk cuaca masa tu..


                                       suami saya kata best..hihi..bole la be;lanja lagi yeee...hihi..


Emmm..itu dulu unt saya kongsi di sini..percutian kami ni biasa2 je..tapi cukup lah unt kami...setakat yg kami mampu..ok lah..bye!

Tiada ulasan: